2017. május 6., szombat

Szóba állni önmagunkkal - újra


Mikor ennek a workshopnak a címét említem embereknek, rendszerint megkérdik: ... és ez mit jelent?
Szó szerint azt, amit a cím mond. Azt jelenti, hogy a bennünk megszólaló, nekünk szóló hangokat ne csak meghalljuk, aztán leintsük, hanem vegyük figyelembe és valóban komolyan vegyük az így jelentkező szükségleteket.

Hisz valamennyiőnkben hangzik, néha visszhangzik ilyesmi:
"Most kellene lefeküdni, mert már eldőlök a fáradtságtól! A válasz pedig: De még itt a vacsoraedény a mosogatóban, meg a körmöm is le kell vágni és óóóó, a mindenét, a gyerek is megkért, hogy varrjam meg a nadrágját!"
"Na, ezt megint, jó szokásom szerint elszúrtam! Hogy lehetek ilyen béna, miért nem tanulom már meg végre, hisz évek óta mondogatom, hogy ezen a területen változtatnom kellene, mert ennek nem lesz jó vége!"
"Óóóó, a mindenét, már megint elfelejtettem befizetni a csekkeket, pedig napok óta a táskámban hurcolom őket. Lehet, hogy már késedelmi kamatot is számolnak fel  jövő hónapra?"
"Hogy is van? Mióta akarok eljutni a masszőrhöz a fájó hátam miatt? De még fel sem hívtam!!"

Ez mehet így akár évtizedekig is, hisz arra vagyunk kondícionálva, hogy a kívülről jövő kéréseknek tegyünk először eleget és magunkat a sor végére száműzzük újra és újra, hisz "nem dől össze a világ, ha ez nem történik most meg", "én kibírom, de a másik még csak gyerek", "egy anyának/apának ez a dolga", stb.

Aztán jön a kiégés, vagy (ahogy Marshall mondta) fizettetni kezdjük a másikkal, hogy ő élvez elsőbbséget.

Ezért aztán ezt a hétvégét arra szánjuk, hogy meghalljuk és komolyan vegyük a tőlünk nekünk szóló kéréseket. Meglássuk és megértsük végre csalódott, szomorú, talán kimerült énünket. Felfogjuk: ha önmagunknak nem számítunk, akkor hiába várjuk azt is, hogy környezetünk tekintetbe vegyen minket, megbecsülje, sőt elismerje erőfeszítéseinket.

Így aztán várom azokat, akiknek időszerű a téma!

2017. május 20-21-én 10-18 óra között
a Lélekszíntérben, FIGYELEM! új, átmeneti helyen: Bp. VII. Rottenbiller u. 28. 1. em., kapucsengő: Ma-uri
előzetes egyeztetés és bejelentkezés után a jszentpeteri@gmail.com címen, vagy a +36 30 2515554 telefonszámon.

Természetesen EMK, de most sem kell hozzá annak előzetes ismerete.

Szeretettel:

Julianna



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése