2014. szeptember 7., vasárnap

Életre val(l)ó kapcsolatok


Őszi alapozó tanfolyam

Mondhatnám, mióta eszemet tudom, az emberi kapcsolatok izgattak leginkább. Magánbeszélgetésekben és tanfolyamokon is gyakran hallom az "igazán életszerű" kifejezést helyzetekkel, dolgokkal kapcsolatban, amit elmesélünk egymásnak. Egy pillanatra ilyenkor elakad a szavam és bevillan két kérdés a fejemben: Miért élet"szerű"? Miért nem élet"teli"? Én, és szerintem mindannyian életteli szituációkat, találkozásokat szeretnénk élni! Amikor a dolgok nem "olyanok, mint", hanem "azok".
Hát ezért foglalkozom az Erőszakmentes Kommunikációval és annak megismertetésével.

A tanfolyam is erről szól majd: tanulunk egy beszédmodellt, mely segíthet (ha élünk vele), hogy "lelket" vigyünk beszélgetéseinkbe, kapcsolatainkba. Természetesen sok más eszközünk is lehet erre, ugyanakkor számomra az EMK a legegyszerűbb és leghatékonyabb mód, hogy az elveszett harmóniát, bizalmat visszanyerjem magamban és a másik emberben, így élettelivé tegyem az adott találkozót.


Ez a kurzus egy 3x30 órás alapozó tanfolyam első része, melyen sok gyakorlással a résztvevők megérthetik az EMK lényegét, annak modelljét, a buktatókat, melyeken leggyakrabban kibillen egy kapcsolat az egyensúlyból, és, hogy mit lehet ilyenkor tenni minden résztvevő érdekében.

Az EMK-t PhD. M. B. Rosenberg dolgozta ki Karl Rogerstől, klinikaipszichológusi gyakorlata pácienseitől és a Föld néhány elszigetelten élő népcsoportjától szerzett tapasztalatát felhasználva.. Magyarországon először 1996-ban járt egy nemzetközi konferencia előadójaként és utána még sok éven át volt vendégünk és tanítónk.

Én ezen a konferencián találkoztam vele először, kezdtem el foglalkozni az EMK-val (saját használatra), majd 2000-ben kaptam az első felkérést, hogy mutassam meg másoknak is, mit tanultam addig. Tanáraim voltak még Nada Ignjatovic-Savic, Trish Dickinson, Roger Sanders, Ike Lasater (2 nappal ezelőtt), valamint megszámlálhatatlan magyar tanulótársam...

A tanfolyam részleteiről érdeklődhetsz a jszentpeteri@yahoo.com e-mail címen (tárgy: EMK).


Szeretettel várok minden érdeklődőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése